Thursday, September 15, 2011

Terbukti Aku Terer Sejarah

Assalamualaikum w.b.t.


Tajuk kali ni ternyata berbaur sedikit poyo/bongkak tapi hakikatnya tak poyo/bongkak pun si tuan empunya blog ni, yelah, dah lah tak poyo/bongkak, pastu baik plus hensem pulak tu. Ehem.


Sekarang aku dah ada kat Shah Alam, first of the week kelas pun ada takde je. Standard lah UiTM. Banyak masa aku dihabiskan dengan online memanjang kat rumah sewa. Dalam masa tu aku terjumpa la satu website ni, iaitu History Chanel. Kat website ni ada anjurkan contest menjawab quiz dalam masa yang cepat dan jawab betul paling banyak, topiknya pasal sejarah presiden US iaitu JFK or J.F. Kennedy dan salasilah keluarga beliau.


Bagi yang ada Astro kat rumah bolehlah tengok program ni kat History Chanel, tak silap aku ni dia buat macam drama/lakon semula.
Canon EOS 60D
Sebenarnya aku tak minat pun sejarah pasal presiden US ni, apa yang menarik minat aku join contest quiz tu sebab first prize dia, iaitu kamera DSLR Canon 60D! Peh! Memang masyuk kalau dapat kamera ni. So inilah ranking highscore yang terkini..


Top 5 tu beb! Oh yeah!
Agak susahlah jugak nak dapat ranking ni, lagi2 nak maintain ranking tu, ada je orang yang pintas tiap hari. Ada 20 soalan dan kena jawab dalam masa 200 saat je. Soalan dia korang bayangkan lah, macam soalan sejarah Form 5, dalam English pulok tu. Pastu kena jawab dalam masa yang terpantas sekali. Memang agak mustahil lah bagi aku ni yang sedia genius even bagi pengkaji sejarah pun tak mungkin dapat jawab sepantas kelajuan cahaya. So untuk maintain ranking tu sampai esok pun macam impossible je.


Ada bran?
Ini latest punya score, konfem nama aku boleh tercicir kalau aku tak main quiz ni esok.
Mamat top scorer tu aku rasa mesti dia pakai cheat, dah lah jawab semua betul then masa jawab 29.32 saat?! Aku nak sampai 30 saat pun dah pancut, eh pancit. Yelah penat jari tekan mouse laju2. Klik sini kalau nak try.


Kalaulah belajar sejarah kat sekolah dulu boleh dapat gifts/prizes mahal2 macam DSLR ni ke, PSP ke, PS3 ke, confirm ramai student yang dapat kaler terbang, or flying colors.

2 comments:

Teh Ani said...

Hebat ni. Sejarah pulak.

Nik Azri Abdullah said...

kena jawab every question tu laju2, tapi contest ni habis doh, tak menang lah kamera tu :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...