Sunday, September 4, 2011

Job

Job atau bahasa melayunya, kerja, secara definisinya orang yang bekerja secara sukarela dibayar atau tak rela dibayar (eh ada ke?).

Okay dah bunyi macam kamus dewan pulok. Demn..
Dalam entri aku sebelum ni dah ada bagitau yang aku cuti 4 bulan, okay lama tu tapi dah nak habis dah =(
Terasa macam berat je nak tinggalkan kampung and aku pun pelik tak rasa excited pun nak naik sem baru..sigh~

Hari tu habis je praktikal aku kerja part time jadi stocker atau stock taker. Kerja ni pada anggapan aku lah tak ramai yang tau sebab company yang aku kerja ni macam agak low profile tapi dapat client besar2 macam Tesco, Jusco, Carrefour, Giant, and lain2. Kiranya company ni adalah third party semua supermarket tu untuk bahagian kira stok je. Kerjanya senang je, just kira semua barang secara berjemaah/ramai2, bukan barang dalam gudang tu tapi dalam supermarket tu. Kat bawah ni contoh uniform time kerja..tu bukan aku okay!

Gambo curik dari Google, aku takde iphone so takdelah  gambo aku =(  (apa kaitan?)
Oh nama company ni Ajis, bukan pak ajis sugar daddy tu (main tulis je), and Ajis ni asal dari Jepun so bos aku pun memang orang Jepun. Kerja ni memang tak tido malam lah, start dari malam sampai pagi, biasa start dalam pukul 11-12 malam sampai 7-8 pagi. Yang penting sehari RM50+ dapat and so far semua okay. 

Yang tak okay nye aku takde iphone or natang phone skrin sentuh2 tu semua, kalau tak dah ada dah gambo mamat hensem beruniform Ajis dalam blog ni..hehe

p.s. Tak macam budak ni, dapat je gaji terus angkat natang android..sigh~

2 comments:

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...

bahhahahaha....nanti bole ambik gambo sebab da ada android..agagagaga

Nik Azri Abdullah said...

haah ye..mu jela bole ahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...