Wednesday, September 7, 2011

Budak Mentah

Time puasa hari tu, kakak ku ada mintak tolong aku design kan logo TNB Careline, oh kakak aku ni memang kerja di TNB dan manis orangnya (tiba2). So ni kira chance baik kat aku boleh dapat job kecik gini daripada lepak saje2 kat rumah.


Bab design logo ni aku memang fail, tapi dah dapat job ni so pulun je lah, so ni antara hasil2 nya...


2 gambar bawah ni design awal2 or mock up...


Mock up 1
Mock up 2
Okay, yang bawah ni semua hasil yang final..


1
2
Yang ni aku tak sure boleh pakai ke tak design macam ni, setahu aku nombor  talian careline ni 1 je tapi TNB ni pelik, ada 2 nombor careline dia..so lantak ahh ye..

Yang ni nombor careline 1 lagi, saja aku buat asing, so takdelah nampak pelik

Sebenarnye TNB anjurkan contest cipta logo tapi cuma staf TNB je boleh masuk, so kakak aku antara staf TNB, boleh lah masuk. Kira ni contest tertutuplah, nampak sangat TNB ni save budget tak nak upah designer luar, pakai kerah staf sendiri je..nampak permainannye disitu haha..

Kalau kakak aku menang, salah satu dari logo ni confirm naik billboard..haha..tapi aku rasa tak mungkin sebab design aku teruk :(

p.s. Apa kaitan dengan tajuk? Oh budak mentah tu aku lah..mentah lagi dalam dunia design2 ni, sesiapa yang bermata seni tu silalah kritik kaw2 punye hehe

3 comments:

Al Meister Ex a.k.a MASTERX a.k.a Amin Abjad said...

uisshhh.... job tnb beb...gempak..hahaha

Nik Azri Abdullah said...

gempak xgempak la bader heheh

dUkE DoNna said...

the jury still keep the result..i don't know what took them so long to announce the result..

well..i loikee the compliment..yawlll..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...